Pages

Saturday, August 27, 2011

nak raya pun tensyen!

eh pehal gn aku ni, mmg da bnyak hari aku stress becoz xcukup tido. hah,? bunyi  mengade je kan.? wateva la hampa nak cakap apa.aku mmg busy. mula mula aku stress dengan jpa punya borang. aku bukak asyik server error. maklumlee ramai sangat yang nak bukak kan. aku dah tensen. khamis mase tuh. so dia bukak kul 5 ptg pulak kann, cuma jumaat je lagi yang tinggal utk aku matikan setem. so, sampai malam aku tggu xde jugak.urgh stress.

pas sahur, aku o9 lagi. xboleh. haih. aku mengeluh la jugak. pehal la xboleh lagi. hari tu jumaat, taw la kan perak semua operasi pihak kerajaan akan tutup pukul 12 tgahari. oh bagai nak gilaa..aku mengantuk then sambung tido. tu pun xboleh lena. then bapak aku yang sanggup sambung pas sahur tu utk tggu benda alah tu elok. sayang abah! (: then dalam pukul 9 somethg bapak aku pggl aku..."along. cepat dah boleh bukak". huh, terkejut aku..aku pun turun bawah. terus bukak. then, kertas pulak buat hal. jpa need 80gsm. kat umah cuma ada 70gsm. sekali lagi aku rasa beban xterhingga. aku pun mandi then kuar beli kertas. balik umah, terus print dokumen.yang penting perjanjian sebb stem kena matikan..so, finish. then xsampai bbrapa minit aje pas aku abis print, server error balik. memang nasib aku sangat baik sebab perjanjian tu dah di print dengan selamatnya.. aku pun terus g pejabat tanah utk urusan mati setem. nasib la my bf da balik. so, dia la temankann..

akhirnya, aku lega kerana urusan pertama selesai. petang pulak kena pegi cari saksi perjanjian. haih, busy sungguh, ditambah petang tuu my fren ajak teman g ambik baitulmal. tehn after that berbuka dgn my bf. huh memg letih seharian. lepas berbuka, ape lagi, aku tido terus. bangun, depa dok kemas umah. so aku kena tolong lagi sampai lewat malam. aku pun tidoo dengan nyenyak sampai nak bangun sahur pun liat.


lepas subuh, aku bantai sat tido. bangun mak aku ajak kuar. malas lak sbb t nak kuar beli baju raya dgn bf. aku sempat la bsh baju ckit. kms2.. then zohor.. aku pun terus siap. masa ni cepat betul.beli baju. pilih pun lama cik abg sorang ni.. letihh letihh..akhirnya dapat jugak baju yang cun. tu pn aku yg pilih..hee. perasan kan. pastu beli tiket bas nak balik tengganu, bukan aku tapi pakwe aku. balik tu aku rase macam nak pitam. aku baring sat pastu baru smyg asar. pastu berbuka. malam ni buat kuih raya..ahhhhh.. sampai skrg aku belopm tio. mata aku macam dah pakai cawat itam.. sobs sobs  T_T..

huh, mmg penat, dah nak tido la.bai sume. mimpi indah, xsabar nak jumpe bantal yang dri tdi dok tggu..
 
tenkiu moshi moshi :))

No comments: